‘Een goede positionering moet vertrouwd voelen’
Het is geen hogere wiskunde, geen glazen-bol-gedoe. Het is nuchter nadenken over wat er bij uw doelgroep speelt. Inleven, daar gaat het om. Mensen (willen) begrijpen.
We hebben het niet over makkelijke pseudo-kernwaarden zoals ‘betrouwbaar, klantgericht, eerlijk, vooruitstrevend, innovatief’ enzovoort. Dit zijn prima begrippen voor uw bedrijfsbeleid, maar u bent hiermee niet onderscheidend. Echte merkwaarden liggen op een hoger niveau. En tegelijkertijd liggen ze heel dichtbij. Het gaat er namelijk altijd om hoe mensen uw merk ervaren en beleven. Mensen zoals u, of uw buurvrouw, of een oom of tante. Daarom moet een goede relevante positionering vertrouwd voelen. Dat doet ons werk bijvoorbeeld voor merken als Omroep Brabant, Vacansoleil, EMTÉ, Mentho10 en Metabo in elk geval wel.
Omroep Brabant, en u weet wat er leeft
Vacansoleil, iedereen de tijd van z’n leven
Voor Jumbo ontwikkelden we de Jumbo Festatie, een op het lijf geschreven sales promotion actie waarvoor we de Meetlat wonnen en die Jumbo tien jaar lang succesvol herhaalde.
Uw positionering is maatwerk
Uw positionering moet naadloos bij uw bedrijf, uw merk en mensen passen. Als uw mensen zich herkennen in de positionering, gaan ze hem uitdragen. Daarom betrekken we uw mensen bij het proces. Op basis van interne informatie, de marktinformatie en de Positioneringscan© realiseert u meerwaarde.
Positioneringscan©
Op basis van zo’n 30 jaar kwalitatief marktonderzoek en een uitgebreide studie naar het denken over waarden binnen de marketingcommunicatie, hebben we een heel praktische tool ontwikkeld; de Positionerinscan©.
In dit praktische hulpmiddel zijn beleidsaspecten vertaald in ‘gewone-mensentaal’ en zijn abstracte merkwaarden – eindwaarden zoals wij ze noemen – verwoord in gangbaar en begrijpelijk taalgebruik.
Positionering als motor voor creatie
Een heldere en relevante positionering is geen creatieve dwangbuis. Integendeel. Het geeft richting en het biedt kansen voor bovengemiddeld en opvallend werk. Het onderscheidt de bekende ‘ideetjes’ van echte concepten. Daardoor leidt een goede positionering tot werk dat werkt.