Brand Media Optimizer

Toets uw beleid aan gedragsaspecten; sales

Fact based naar 5 tot zelfs 30% meer resultaat

De wetenschappelijke Brand Media Optimizer methodiek is speciaal voor managers die streven naar excellentie. Mensen die vast besloten zijn om hun goede resultaten nog verder te verbeteren. Marketeers die beleid ontwikkelen om het gedrag van mensen te beïnvloeden. En dit beleid ook fact based willen toetsen aan gedrag, aan sales.

De methodiek, gebaseerd op meerdere bewezen internationale theorieën, is voor managers die beslissingen willen nemen op basis van feiten. Die af durven te wijken van de gangbare trajecten. Die achter de horizon willen kijken en begrijpen dat elk merk uniek is en daarom ook unieke KPI’s heeft om op te sturen. De methode is speciaal ontwikkeld om substantieel rendement te behalen op de investering in marketingcommunicatie. 

Bestemd voor vakmensen die begrijpen dat de impact van radio of televisie anders is dan die van een billboard of online impressies. Maar die ook willen weten hoe dit precies werkt. Voor specialisten die begrijpen dat mensen uitingen herinneren en dat het effect doorwerkt in de tijd. Maar die dan ook exact willen weten hoe het werkt voor hun merk. En wat nu precies de KPI’s zijn van hun merk. Die weten dat ze alleen dan hun beleid goed kunnen sturen en de goede resultaten nog verder optimaliseren. Die begrijpen dat ze met de juiste besluiten op basis van de Brand Media Optimizer methodiek hun rendement tussen de 5% tot 30% verbeteren.  

Fact based succes
Het fact based werken brengt ze naar een volgend niveau. Maar dan moeten ze wel buiten hun comfortzone durven stappen want alleen zo krijgen ze inzicht in; 

– De ideale mediamix voor het merk

– De juiste mediadruk om te komen tot afzetgroei

– Hoe mediatypen door werken op het gedrag (online in
relatie tot offline)

– Welke mix, timing en fasering de omzet laat stijgen

Dit brengt ze verder. Dit maakt ze marketeers van een hoger niveau.  

Tailor made dashboard en uw team
De succesvolle managers begrijpen ook dat hun hele team in dit proces mee moet. Iedereen nemen ze mee in dit verbeterproces. Dit begint met een backdata analyse. Door terug te kijken komt snel veel informatie boven tafel. Met de fact based conclusies en adviezen gaat het team aan de slag en verbeteren ze het rendement. Het wordt een team van winnaars. Geholpen door een tailor made dashboard waarop ze elk moment kunnen sturen.

Bekijk hieronder de animatievideo van de BMO en download het whitepaper ‘Verbeter in 5 stappen het rendement van uw marketingcommunicatie met 5% tot 30%’.